ביום הזיכרון לחללי צה”ל נתייחד עם זכר חברינו הלוחמים שנפלו במלחמת יום הכיפורים בהגינם על ארצנו.מערכת האתר מציעה ומבקשת מכל לוחמי החטיבה ובני המשפחות השכולות לכבד את זכר הנופלים ולכתוב דברים לזיכרם בדפים האישיים של כל חלל וחלל, בקישורית “נזכרו לנצח” (בתחתית הדף לחלל).יפתחו אתרים אישיים לכל נופל חטיבה אשר יכתבו דברים לזכרו או יועבר חומר הנצחה הנוגע אליו. לרשימת החללים במלחמת יום הכיפורים נא הקש כאן . כתבות שישודרו בטלויזיה ביום-הזיכרון : “ארבעים שנה במלחמה”
סרטה של ליאת פרוינד מביא את מבטם האישי של חיילי פלוגת החרמ”ש י’ גדוד 184 אשר איבדו 16 מחבריהם בקרבות הבלימה.הסרט ישודר בערוץ 10, ביום שני, 5 במאי, שעה 16:00.

“יונתי”
40 שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים יוצא עוזי צוובנר בעקבות סיפור חייו, לחימתו ונפילתו של אחיו סרן יהונתן (יונתי) צוובנר מירושלים שהיה מפקד פלוגת שריון  בגדוד 9  ונפל ביום הראשון למלחמה כשיצא לעזרת מעוז מפרקת שנכבש על ידי המצרים. בן 23 היה בנופלו. סרטו של יאיר מדג’ר.

הסרט ישודר בערוץ 1, ביום שני, 5 במאי, שעה 07:00. הסרט ישודר שוב בו ביום בשעה 14:25 בערוץ 511.

ניתן לצפות בסרט המלא גם באתר החטיבה. לצפייה בסרט – לחץ כאן .

חברים מספרים :

שלמה גבע שטינברג כתב על סרן רפי צוקר ז”ל :

זוכר את רפי, בן חדרי בפנימיה. חברמן חביב. פגשתי אותו באימונים משותפים ליד מעלה אדומים, הוא בצנחנים ואני הייתי חובש קרבי בסיירת חרוב. במלחמת יום כיפור הייתי במילואים בחטיבה של דני מט ופגשתי אותו מספר פעמים עם החיילים שלו בעת שעסקתי בחילוץ נפגעים בין ראש הגשר ואיסמעליה. כשעברתי ליד חייליו – וחיפשתי אותו – הזדעזתי כשאמרו לי שנפל. חילצתי נפגעים רבים, לא היכרתי את רובם לצערי, באותו זמן ראיתי עוד חברים מהתיכון וכשרופא קרא את השם על דיסקית, שלמה ביידץ, שגם היה בן מחלקתנו בפנימיה, הרגשתי את אותה עוצמת הכאב של האובדן. יהיה זיכרם ברוך, לעולם לא אשכח.

גרינברג שאול כתב על סג”מ רענן קולר ז”ל :

רענן קולר, הסמכותי והמקצועי החליף את רמי מתן, מ”פ ז’ גדוד 196, בפיקוד על הטנק שניפגע ב- 9/10/13 , ואנו יצאנו ל”טסה” במטרה לתקן את הפגיעה. רענן הוביל את הצוות בהמשך מהלכי הקרבות תוך שהוא משרה אוירה סמכותית, ביטחון, ומעל לכל מפגין ידע ועבודה מקצועית ברמה מדהימה.

13/10/73 – רכס חמדיה (שם קוד במפה) – שעות צהריים מאוחרות , תוך שהוא מתצפת ירי טנק שכן וניצב גבוה ודי חשוף בעמדת תצפית , נפגע הטנק מפגז ארטילריה בודד אשר נחת ישירות על הכנף הקידמית הימנית של הטנק , תוך שהוא פוצע אנושות את רענן.

רענן נפל, ואנו איבדנו את האהוב והמיקצועי שבמפקדים איתם לחמנו בהמשך הקרבות. יהי זיכרו ברוך לעד.

גרינברג שאול (נהג הטנק)

4648418448916544-8-88 
מחק אותי מתפוצת אימייל זה  |  כניסה לאתר