ביום שני, 24 באוק’, 2022, נערך באמפי-פארק באר-שבע, טקס הוקרה לפצועי ונכי צה”ל בחזית הדרומית לדורותיה.

על הטקס כתבה מאי צפריר, קצינת הנפגעים של חטיבה 14:

“אמש התקיים בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, אירוע ‘מגני הדרום’ – ערב הוקרה והצדעה לפצועי ונכי צה”ל, אשר שירתו ונפצעו בגזרה הדרומית.

באירוע נכחו מח״ט 14 במלחמת יום הכיפורים – אלוף (מיל׳) אמנון רשף והמח״ט הנוכחי – אל״ם אור וולוז׳ינסקי, טירונים וחיילים מכל פיקוד הדרום, שמעו את סיפורי המורשת והגבורה, השיקום והמאבק של הלוחמים. כחלק מהאירוע, המפקדים העניקו לכל פצוע באופן אישי מדליה והצדיעו להם. באירוע לקח חלק משה שמש יחד עם משפחתו. משה שירת כתותחן טנק בפלוגה ח׳/ גדוד 184 ונפצע במלחמת יום הכיפורים.

האירוע היה מרגש מאוד ומשמעותי בעבור המפקדים והחיילים כאחד, והמחיש את גבורת הלוחמים בחטיבה 14.”

באתר ערוץ 14 נכתב על האירוע:

מפגש מיוחד באירוע הוקרה לנכי צה”ל בין משה שמש שנפצע במלחמה, למפקדו: “מרגיש אחריות מאוד גדולה לשמר את המורשת”

איחוד מרגש בפיקוד דרום: בתחילת השבוע נערך לראשונה בפיקוד אירוע הוקרה לנכי צה״ל שנפצעו בגזרות הפיקוד ויחידותיו, בהשתתפות מפקדים, סגל מערך הנפגעים, הנכים ומשפחותיהם.

האירוע היווה נקודת ציון מיוחדת עבור משה שמש שנפצע במלחמת יום הכיפורים בעת שהיה לוחם בגדוד 184 של חטיבה 14. שמש פגש מפקד החטיבה שלו מאותה המלחמה, אלוף (מיל׳) אמנון רשף ואת מפקד החטיבה הנוכחי, אל״ם אור וולוז׳ינסקי, שגם העניק לו במאי האחרון את אות הלחימה ביום הכיפורים.

שמש סיפר על מעמד ההוקרה ופגישתו עם מפקדי החטיבות: “זה אחד הימים המרגשים שהיו לי, בעיקר כשאני רואה את מי שפיקד על החטיבה במלחמה, אמנון רשף לידי, אף אחד לא יוכל להבין מה אני מרגיש, זו סגירת מעגל לדעת שזוכרים ומוקירים”. לדבריו של שמש, הקשר לחטיבה נמשך גם לאחר המלחמה: ״היה לי חשוב להראות מה זו אחוות לוחמים של שריון ומה הם חברים לנשק״.

מדי שנה מגיע שמש לאנדרטה לזכר חבריו מגדוד 184 שנפלו במלחמה, לטקס התייחדות שנתי שאליו מגיעות גם המשפחות השכולות ומפקדי החטיבה בעבר ובהווה.

2ea7f77c-cf78-43b2-b04b-7a2b31c77703-1536x1023

 בתמונה: אל”ם אור וולוז׳ינסקי, מח״ט 14 הנוכחי, משה שמש ואלוף (מיל’) אמנון רשף

אלוף (מיל׳) אמנון רשף, שהיה מפקד החטיבה במלחמה, סיפר על הקשר עם שמש: ״זה לא שעברו 49 שנים ובמהלכן היינו מנותקים, בין כל מי שלחם במלחמה הזאת נוצרה חברות על בסיס ההבנה שהיינו ביחד במקומות הכי קשים שצה”ל ידע מעולם. זו בעיקר חוויה כל כך הדוקה, שפשוט היא לא תתואר. כולנו יצאנו אנשים אחרים, טהורים ואמיתיים. החברה האלה הם גיבורים שנלחמו כמו אריות. מה שאפיין אותם זה הנכונות להקריב את חייהם ולהציל את המדינה והם אלה שהצילו אותה״.

מבחינת אל״ם אור וולוז׳ינסקי, מח״ט 14 הנוכחי, שמירה על מורשת החטיבה והחיבור לעבר שלה, וכך גם לאנשים שנפצעו בדרך, הוא בעל חשיבות גבוהה: ״כשנכנסתי לתפקיד וידעתי שאני הולך להיות מח”ט 14 ושמעתי מה חטיבה 14 עשתה במלחמת יום כיפור הרגשתי גאווה גדולה אבל גם אחריות מאוד גדולה. יצרתי קשר עם אמנון ומאז אנחנו בקשר כבר כמה חודשים, פגשתי את משה בבית שלו והענקתי לו את סיכת הלוחם, סיכת המלחמה של יום כיפור. אחרי 49 שנה אני מרגיש אחריות מאוד גדולה לשמר את המורשת וגאווה מאוד גדולה , חטיבה 14 זו מורשת שתישאר כזו״.

לסירטון על האירוע, כאן בקישור הזה.