השיבוץ הקרבי – הוא שיבוץ שהודפס משיבוץ ידני שהכנתי במהלך המלחמה – ואיני מוצא אותו כעת. ההדפסה בוצעה כחצי שנה אחרי המלחמה – לקראת כנס הפלוגה שנערך בבית-השיטה עם המשפחות השכולות – בתאריך 22.6.1974.

פלוגה ג’ הייתה פלוגה במסגרת גד’ 407 שבפיקוד סא”ל עובד מעוז. הפלוגה נקראה “גלון” לפי הוראות רשת הקשר – אך מהתחלה התעקשו לקרוא לה “גולן” – ולא עשינו מזה עניין…

הפלוגה, כידוע,  הוקמה בשנת 1971, עם הקמת חטיבה 600 מטנקיסטים ומפקדים צעירים – שאך זה השתחררו מהשרות הסדיר. הפלוגה הספיקה להתאמן יחד בצאלים והגיעה למלחמה ברמה טובה ומגובשת.

השיבוץ הנ”ל – אינו זהה למבנה האורגני של הפלוגה.

הסיבה העיקרית לכך – היא סיפור התגייסות הפלוגה. ביום כיפור – התגייסו מפקדי הפלוגה בזריזות הגיעו לימ”ח (אני אישית הייתי בין עשרת אנשי המילואים הראשונים בשדה-תימן) ולכן הייתה הפלוגה מוכנה ראשונה לתנועה בין כל פלוגות האוגדה ביום שבת בחצות.

הבעיה הייתה שמ”מ מחלקה 2 – סגן יוסי כהן שגר בקיבוץ פרוד שבצפון – טרם הגיע ולכן צוותו לא היה מוכן.

לאור הלחץ מהאוגדה לצאת מוקדם ככל האפשר לסיני, לקחתי את המחלקה של סגן מנחם בלומברג מפלוגה א’ אשר היה מוכן גם כן – והשארתי במקומו את המחלקה של יוסי כהן. כך נשארנו כל המלחמה.

למרות תקלות בטנקים והיפגעות אנשים – הפלוגה נשארה שלמה, בשינויי הציוות שנדרשו, וסיימה את המלחמה כפלוגה במסגרת גד’ 184 בחטיבה 14.

אל”ם (מיל.) גבי ורדי
מ”פ ג’ במלחמת יום הכיפורים

להורדת הקובץ או לצפייה במסך מלא - לחצו כאן