במסגרת שידורי ערוץ ההיסטוריה הקנדי וערוץ נשיונל גיאוגרפיק הקנדי הופקו עד היום שתי עונות של הסדרה המצליחה “קרבות שריון גדולים בעולם”.
הפרקים בסדרה מתמקדים כל פעם במקום אחר בעולם בו התנהלו קרבות שריון גדולים. הנרטיב של הפרק מסופר מנקודת המבט של הלוחמים בשטח ומפקדיהם, מכל הצדדים.
עורכי הסדרה נעזרו בתחקירים מעמיקים שנעשו ברחבי העולם וכן במומחים נייטראלים שמביאים את סיפור הקרבות מנקודת מבט של מומחים לקרבות שיריון.
כל פרק משלב ראיונות עם גיבורי הקרבות, אנימציה מושקעת מאוד שממחישה את מה שקרה בפועל (בכל קרב מובאים באנימציה הטנקים הרלוונטיים) בקרב וכן קטעי ארכיון.
הסדרה לא רק מביאה את פרטי הקרבות אלא גם נותנת זווית ראייה של מי שאמורים היו לקרוא את תמונת הקרב, בזמן אמת, לקבל את ההחלטות והפקודות הנכונות, לבצע את המשימות ולנצח בקרב.
בישראל צולמו עד כה 3 פרקים לסדרה:
בעונה הראשונה הוקרן פרק שעסק במלחמת יום כיפור בחזית רמת הגולן. בפרק זה נוספה זווית מהשטח. הצוות סייר במקומות החשובים של הקרבות ברמת הגולן.
בעונה השנייה ההפקה בחרה להתמקד בקרבות שהתרחשו בחזית הדרומית (סיני) של ישראל במלחמות ששת הימים ויום כיפור. חלק מן הלוחמים והמפקדים לחמו בשתי המלחמות ולכן חלקם גם התראיינו לשני הפרקים. בפרקים אלו תועד תרגיל רב חיילי שקיים צה”ל בדרום הארץ לצורך המחשת התנועה של השריון.

שם הסדרה:
Greatest Tank Battles

במאי הסדרה:
Paul Kilback

שם חברת ההפקה: (מטורונטו)
Breakthrough Films & Television

לינק לאתר ויקיפדיה בו מופיעים פרטים נוספים על הסדרה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Greatest_Tank_Battles

אתר התכנית:
http://www.greatesttankbattles.com

צוות אתר חטיבה 14 מודה לחברת היילייט סרטים – החברה הישראלית שעזרה בתחקיר ובסיוע לצילומים ולגב’ קרין נוימן על הסיוע באישור קבלת הסרט עבור האתר.